Na Šeptandě ...kdo se kloní před jinými hluboko k zemi riskuje, že mu šlápnou na hlavu...

Navigace Kategorie článků

Chcete zhubnout a nevíte jak na to?

Milena Doušková, 28.12.2019, Zajímavos…, Komentáře - 2

Potraviny bez sacharidu vás uvedou do ketózy a kila jdou snadněji dolů. Já však preferuji jídlo pestré a jediné tabu je cukr. Máme ho dost všude v potravinách a není třeba ho ještě jíst navíc. Naše tělo dokáže za rok spotřebovat 6 kg cukru, ale průměr na osobu je 60 kg. Ne nadarmo se cukru říká nejlevnější droga. Je velmi návykový a pokud má sklon k návykům, tak je nepotřebujete pokoušet. Ovšem, jsme nádoby hříšné a proto vám předkládám tento článek jako malý návod na vhodné potraviny.

Jaké jsou potraviny bez sacharidů

Maso – Drůbež, vepřové, hovězí, jehněčí, zvěřina, ryby, mořské plody, uzeniny.

Vejce

Mléčné výrobky – Mléko, smetana, sýry, mascarpone, jogurty neslazené, tvaroh, zakysaná smetana.

Zelenina s nízkým obsahem sacharidů – zelenina, která neroste v zemi, zelená zelenina, salát (listový, ledový), květák, brokolice, lilek, špenát, okurky, ředkve, zelí, polníček, kapusta, rukola.

Tuky – Máslo, olej, kokosový tuk, olivový olej, sádlo, avokádo, ořechové tuky.

Ořechy a semínka – Mandle, vlašské, lískové, para, makadamové, chia, slunečnicové, pistácie, kokos, kešu.

Kořením – Sůl, pepř, bazalka, kardamon a spoustu dalších, neobsahující cukr.

Tip pro mlsavé: některé čokolády s vysokým obsahem kakaa obsahují velmi málo sacharidů

Co sacharidy obsahuje

V podstatě veškeré přílohy: obiloviny – pečivo – pečivo je z mouky a ta je z obilovin – ty jsou právě zdrojem sacharidů, rýže – až 90 % rýže je tvořena sacharidy, brambory – hlavní zdroj škrobu, těstoviny, ovesné vločky.

Konzumujte vše nečištěné, celozrnné, mouku žitnou celozrnnou a z ní kváskový chléb – po něm se netloustne.

Luštěniny (ne ve velkém, okolo 20 %)

Ovoce, některá zelenina (ne ve velkém, obsahuje hlavně vlákninu) – pozor, obsahuje dost cukru. Není vhodné spořádat kilo ovoce na posezení.

21 potravin na hubnutí. Jaké jsou ty nejlepší pro spalování tuků?

Jaké jsou vhodné potraviny pro spalování tuků? Nejsou drahé ani špatně dostupné! Připravili jsme pro vás seznam potravin na hubnutí, které byste měli zařadit do zdravého jídelníčku ještě dnes.

Jaké jsou ty nejlepší potraviny na hubnutí

Červená řepa

Tahle královna české zeleniny často na seznamu potravin na hubnutí chybí. Červená řepa je ale chutná a zdraví prospěšná bomba! Se spoustou vlákniny podporuje činnost střev, a navíc čistí krev a podporuje imunitu.

Nesmí chybět ve zdravém jídelníčku vegetariánů, protože obsahuje velké množství železa a kyseliny listové, které se vyskytují ve větší míře právě v mase a pomáhají pro správný přenos kyslíku v těle a snižují únavu. Nejvíce cenných látek dostanete z čerstvé červené řepy! Pro hubnutí si ji dopřávejte nastrouhanou v salátech nebo na těstovinách, takto barevné jídlo bude hned veselejší.

Tvaroh

Kulturisté spořádají klidně celou vaničku na posezení. A vy můžete taky! Tvaroh, kromě toho, že je bílkovinou bombou, také chrání naše svaly při redukčních dietách – tedy nedovolí, aby odešly společně s tuky – díky mléčné bílkovině kasein.

Bobule

Maliny, jahody a borůvky nejsou jen chutným letním ovocem, ale patří také mezi nejlepší potraviny pro hubnutí. Díky množství pektinu, který obsahují, máme dříve pocit plnosti. Máte chuť na něco sladkého? Dejte si kvalitní bílý jogurt s pořádnou porcí letních bobulí nebo upečte cheesecake z tvarohu a lesních plodů.

Žampiony a shiitake

Dokonalé potraviny pro spalování tuků! Žampiony i japonské houby shiitake jsou na hubnutí skvělé, protože i přes výraznou chuť mají nízkou kalorickou hodnotu a zasytí nás na dlouhou dobu. Vyzkoušejte plněné žampiony nebo těstoviny zapečené se shiitake a zeleninou!

Vejce

O významu vajec pro hubnutí toho bylo napsáno mnoho a názory se často rozcházejí. Ano, vejce zvyšují cholesterol – ale hlavně ten dobrý, HDL cholesterol, který chrání před onemocněním srdce a infarktem. Vejce jsou skvělou potravinou pro spalování tuků, protože nám dodávají pocit nasycení. Při redukčních dietách jsou vařená vejce či omeleta plnohodnotnou večeří plnou bílkovin.

Syrovátka

Kyselina linolová, kterou syrovátka obsahuje, podporuje vyplavování tuků z těla a zabraňuje dalšímu ukládání v tukových buňkách. Díky tomu se syrovátka řadí na seznam potravin pro spalování tuků. Syrovátka obsahuje vysoké množství kvalitních živočišných bílkovin a tlumí chuť na sladké, proto prospívá hubnutí.

Avokádo

Zdravý a chutný tuk, tak by se ve zkratce dalo popsat avokádo, které patří mezi potraviny na hubnutí stejně jako nízkokalorické ovoce a zelenina. Proč? Ačkoliv avokádo obsahuje velké množství kalorií, je zdrojem omega 3 mastných kyselin, které si naše tělo neumí vytvořit, a tak musí být přijaty stravou. Mají protizánětlivé účinky (už žádné bolesti hlavy a nachlazení!) a působí také proti rozvoji cukrovky.

Avokádový dip je skvělý k salátu i na pečivo a dodá vám pocit, že jíte něco krémového a tučného.

Recept na zdravý dezert z avokáda: čokoládová pěna

Smíchejte půlku avokáda se dvěma lžícemi kvalitního kakaa a špetkou skořice a oslaďte dle chuti medem nebo jiným sladidlem. Podávejte vychlazené s malinami nebo jen tak.

Fazole

Velké množství vlákniny ve fazolích navodí pocit sytosti a nemáme tak tendenci se přejídat. Je nenahraditelným zdrojem bílkovin, pokud se vyhýbáte konzumaci masa. Navíc fazole můžeme připravit na sto způsobů! Kombinujte je nejlépe s rýží, a před vařením fazole vždy namočte – snížíte dobu vaření a také nadýmavost této skvělé potraviny na spalování tuků.

Fazolím z konzervy se vyhněte, od potravin pro spalování tuků mají daleko kvůli vysokému obsahu cukrů, soli a umělých aromat (čtěte etiketu). Pokud nejste na konzumaci fazolí zvyklí, zařazujte je do jídelníčku postupně, například jednou týdně, a postupně si je dopřávejte i vícekrát – organismus si zvykne a trávicí potíže ustoupí.

Mrkev

Nenápadná zelenina je skvělým zdrojem vlákniny, a tak urychluje trávení – což je skvělé pro hubnutí. Máte večer chuť něco zobat u televize? Nakrájejte 3 mrkve na hranolky a namáčejte je v domácím jogurtovém dipu nebo v pomazánce z cizrny.

Batáty (sladké brambory)

Velký obsah vlákniny a rychlé zasycení při konzumaci sladkých brambor nás ochrání proti přejídání se. Můžete je jíst v páře, pečené, šťouchané s cibulkou aneb z nich připravit výbornou pikantní polévku s česnekem a mrkví. Batáty jsou zdrojem postupně využitelné energie, kterou potřebujeme pro vytrvalostní sporty podporující hubnutí, jako je běh.

Zázvor

Tato pochutina podporuje zahřátí organismu a tím spaluje tuky. Vyměňte sladké kupované nápoje za zázvorovou limonádu. Stačí nastrouhat kousek zázvoru, přidat citron a perlivou vodu a letní fitness drink je na světě!

Kyselé zelí

Mezi potraviny na hubnutí břicha patří i kysané zelí, protože zbavuje organismus přebytečné vody. Spolu s tekutinami odchází i odpadní látky a naše bříško tak rázem splaskne. Jezte ho klidně každý den ke svačině nebo po večeři, když máte na něco chuť.

Ananas

Se svými 90 % vody je ananas nezbytnou součástí zdravého jídelníčku. Dejte si ho jen tak, nakrájený na kousky, nebo si připravte detoxikační koktejl a popíjejte ho po sklenkách po celý den. Zasytí a zavodní organismus – dopřávejte si ho alespoň jednou týdně.

Citron a limetka

Znáte trik modelek s pitím citronové vody? Úspěch je zaručen! Každé ráno po vyčištění zubů a na lačno vypijte sklenici teplé vody s čerstvě vymačkanou šťávou z půlky citronu. Tato kyselá zkrášlující voda působí proti celulitidě a po ránu skvěle nastartuje náš metabolismus.

Chřest

Mezi potraviny, po kterých se nepřibírá patří také chřest. Je bohatý na vlákninu a podporuje tvorbu moči – proto napomáhá vylučování odpadních látek z těla. Raději, než konzervovaný kupujte ten čerstvý, který si zachovává prospěšné látky – připravte ho v páře nebo povařte a podávejte se sladkými bramborami.

Můžete ho i po uvaření rozmixovat, přidat pár kapek citronu a získáte výbornou krémovou polévku, která vás nasytí a detoxikuje organismus.

Česnek

Král mezi kořením, a skvělá potravina podporující hubnutí, která navíc snižuje hladinu cholesterolu v krvi – to je česnek. Pokud držíte dietu s nízkým obsahem soli, stroužek česneku potraviny skvěle okoření a nebudete mít pocit, že je jídlo bez chuti. Jezte ho často čerstvý například v pomazánkách nebo jen tak na opečeném chlebu.

Ovesné vločky

Jsou základem zdravé snídaně a na seznamu potravin pro hubnutí nesmí chybět! Prodlužují dobu, kdy se cítíme nasycení, a nemáme tak tendenci uždibovat nezdravé pochutiny před hlavním jídlem. Vločky je ale třeba před konzumací namočit přes noc nebo alespoň na pár hodin do vody či do mléka, aby se zvýšila jejich stravitelnost. Ovesné vločky je vhodné přidávat do koktejlů na hubnutí, protože zpomalují vstřebávání sacharidů a vaše krevní cukry tak nevyletí do závratných hodnot po pouhé konzumaci smoothie a džusů. Nedávejte si vločky již připravené, jsou plné cukru.

Zelený čaj

Zelený čaj je skvělou alternativou kávy, protože dokáže udržet naši pozornost při učení nebo pracovních úkolech. Ne, že by káva nebyla potravinou vhodnou pro hubnutí, ale přeci jen si ji mnozí z nás dopřáváme s porcí mléka nebo cukru, což se nám se zeleným čajem nestane.

Zelený čaj, společně s fyzickou aktivitou zrychluje metabolismus, a navíc zmírňuje chuť na sladké.

Hnědá (celozrnná) rýže

Neloupaná, hnědá rýže je potravinou pro spalování tuků, díky obsahu složitých sacharidů – energii nám dodá na dlouhou dobu. Rýže je skvělým jídlem, spolu s porcí bílkovin – jako příloha k masu je ideální, protože obsahuje sacharidy podporující využití bílkovin. Ke snídani si můžete dopřát sladkou rýži vařenou v mléce s kapkou medu nebo datlového sirupu, posypanou skořicí – skořice také díky svým vlastnostem urychluje spalování tuků!

Křen

Geniální potravinou pro spalování tuků je u nás v Čechách velmi populární křen. Díky močopudným vlastnostem podporuje vylučování škodlivin z těla a prospívá tak k očistě organismu. Můžete ho nastrouhat do salátu (skvělý je s jablkem), připravit si zeleninovou pomazánku nebo ho povařit na omáčku k masu (tepelně neupravený si ale zachová nejvíce prospěšných látek).

Hořká čokoláda

Pokud budete jíst pouze potraviny bez tuku a dodržovat nízkosacharidovou dietu plnou potravin na hubnutí, bude vám sladké zatraceně chybět! Kolikrát jste si už sladkosti a čokoládu zakázali jen, abyste potom utíkali do nejbližšího supermarketu pro jednu tabulku a slupnuli ji na posezení?

Máme pro vás dobrou zprávu: daleko lepší než se sladkostem úplně vyhýbat, je občas si nějakou tu dobrotu dopřát. Hořká čokoláda je pro hřešení výborná: vybírejte pouze takovou, která má jako první složku v ingrediencích kakaovou hmotu, a její obsah je 70 %. Čokoláda by neměla obsahovat sušené mléko ani umělá aromata a jen malé množství cukru (ideálně jako poslední ingredienci v seznamu). Dejte si dva čtverečky každý den a vaši dietu to neohrozí.

Potraviny pro spalování tuků – samotné nestačí

Kombinace potravin na hubnutí a zdravého životního stylu = klíč k úspěchu při shazování nadbytečných kil. Proto, když už svému tělu dopřáváte množství zdravých, živinami nabitých potravin, dbejte také na dostatek spánku a relaxaci pro každodenní ochranu od stresu – i ten totiž přispívá k tloustnutí.

Do svého programu zařaďte sporty vhodné pro hubnutí, ale vhodné pro vás a váš věk.

Nákupní seznam: 60 potravin, které se hodí mít pořád po ruce

Zelenina – Cibule, Salátová okurka, Česnek, Rajčata, Cuketa, Brokolice, Sladká paprika, Salát, Avokád

Ovoce- Jablka, Citrony, Banány

Bílkoviny – Vajíčka, Tofu, Libové hovězí maso, Kuřecí prsa

Výrobky z mléka – Mléko nebo rostlinné mléko, Měkký tvaroh, Cottage sýr, Bílý jogurt

Zdravé – Ovesné vločky, Quinoa, Batáty a brambory, Celozrnná mouka, Celozrnné těstoviny, Rýže, Čočka, fazole, brambory.

Kvalitní tuky – Přírodní ořechy, Chia semínka, Mandlové máslo, Olivový olej, Burákové máslo, Kokosový olej, Lněná semínka

Konzervy do zásoby – Tuňák, Kysané zelí, Rajčata, Fazole, Kukuřice, Nakládaná červená řepa. Předvařená cizrna

Dochucovadla – Kvalitní hořká čokoláda, Sušené datle nebo meruňky, Balzamikový ocet, Medový nebo javorový sirup

ZELENÝ

Zelená znamená jezte toho, kolik chcete. Můžete se do toho ponořit, aniž byste se starali o obsah sacharidů, jelikož všechny potraviny na tomto seznamu jsou doporučeny kvůli jednomu ze dvou důvodů.

Prvním důvodem je jejich nízký obsah sacharidů – mezi 0-5 g sacharidů na 100 g. Druhým důvodem je, že konzumované množství těchto potravin pravděpodobně neovlivní hubnutí. Posledním důvodem toho, proč se potravina vyskytne na tomto seznamu, je proto, že má nějaký další přínos pro zdraví.

Ovoce a zelenina

  • artyčokové srdce (p)

  • avokádo (p)

  • brokolice (vp)

  • cibule (p)

  • citrony a limetky

  • cukety

  • cukrový hrášek (p)

  • čekanka (p)

  • česnek (p)

  • fazole (zelené v luscích) (p)

  • fazolové výhonky

  • fenykl (p)

  • houby

  • chřest (p)

  • jarní cibulka

  • kadeřávek (p)

  • květák (p)

  • lilek (n)

  • mangold (p)

  • okra

  • okurky

  • olivy

  • palmové srdce (p)

  • papriky (všeho druhu) (n)

  • pórek (p)

  • rajčata (n)

  • rebarbora

  • rukola (p)

  • růžičková kapusta (p)

  • řapíkatý celer (p)

  • ředkvičky (p)

  • řeřicha (p)

  • salát

  • šalotka (p)

  • špenát (p)

  • tuřín

  • tykev

  • veškerá listová zelenina (špenát, zelí, salát…)

  • zelí (p)

Nápoje

  • bylinkové čaje bez kofeinu (s kousky skutečného ovoce a bylinek)

  • ochucené vody podle receptů, které se řídí seznamy

  • voda – perlivá nebo neperlivá

Bílkoviny

Z volného výběhu, v bio kvalitě a co nejpřírodnější

  • vejce

  • všechny druhy masa, drůbeže a  zvěřiny

  • všechny přírodně sušené masné výrobky (pancetta, parmská šunka, coppa, salám, klobása chorizo, biltong, jerky, atd.)

  • všechny zvířecí vnitřnosti (velice doporučovány)

  • všechny plody moře

  • vývary

Koření a dochucovadla

  • omáčka Tamari/přírodně fermentovaná sójová omáčka

  • všechna dochucovadla, octy a  koření jsou v  pořádku, pokud neobsahují cukr, lepek, konzervační látky nebo rostlinné oleje

Na imunitu

  • všechny domácí vývary a bujóny

  • kokosový jogurt

  • kokosový kefír

  • kefírové máslo/sýr

  • kimči

  • kefír

  • přírodně nakládaná zelenina

  • kysané zelí

Tuky

  • avokádový olej 

  • kokosový olej

  • jakékoli vyškvařené živočišné tuky 

  • majonéza 

  • makadamiový olej

  • máslo nebo ghí

  • olivový olej 

  • ořechové oleje 

  • pevné sýry jako čedar, ementál nebo gouda

  • semínka 

  • tvrdé sýry jako parmezán nebo pecorino

  • Autor/ři textu: internet
  • Autor/ři obrázků: pixabay.com
  • Autor/ři citací: internet

2 komentáře: “Chcete zhubnout a nevíte jak na to?”

  1. K-NOBL-AUCH napsal:

    Es scheint mir…
    Zda sa mi ze ste pod stromecek dostali carovne pero.
    Ak nie, to tak ste sa utrhla a dala na charitativnu cinnost a chcete zachranit kazdeho co cakum-praask do tich gati uz nevleze.
    Dieta a stravovanie mozem potvrdit s absolutnou istotou pracuje. Chvilku to potrva pretoze telo sa musi zbavit BUNIEK jednej po druhej. A prave tie bunky sa skladali dlhe roky.
    A maju sa MOC radi!
    ASPARAGUS/spargla je jedna z veci co som alebo prehliadol alebo nevidel.Vsetko, teda „novy“ sposob stravovania co opisujete je ale sakramentsky draha zalezitost.
    Pytel cukru ci bielej ryze je neporovnatelne laciny s hnedou ryzou ci zdravym sladidlom STEVIA.
    Quinoa (Bolivia/Peru) cloveka zbankrotuje ked ju porovna s pytlom brambor.
    Avocado? ANi to nie je zart ked dnes kontroluju produkciu mexicke drogove gangy a tiez kseft do zemi kde sa nadherne plati! $2 za kus.
    ZAZVOR? (ginger) nakrjam 4-5 tenkych plateckov a potom do kriza, a zalejem skoro variacou vodu ako caj. Po 4-5 hodinach sa scedi a moze osladit STEVIA(ou) alebo medom.
    Ale ja LZEM, pretoze si to davam s becherovkou alebo inym likerom. Bacha, len naprstok.
    Zlate pravidlo? Zahodit a zakopat cukor.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *




Panenky z Háčku

Pořiďte si vlastní ručně háčkovanou panenku.

TOPlist